Witam, jest ktoś w stanie mi pomóc z tymi zadaniami? Z góry dzięki!
1)Liczba Macha samolotu lecącego na wysokości 7500 metrów wynosi 1,50, a prędkość dźwięku wynosi v = 343 m/s. Jak daleko od nieruchomego obserwatora będzie znajdował się samolot, gdy usłyszy on uderzenie dźwiękowe?
2)Monetę o masie 2,5 g naładowano ładunkiem −2 ⋅ 10−9 C.
a. Ile dodatkowych elektronów znalazło się na monecie?
b. O ile procent te dodatkowe elektrony zmieniły masę monety?
3)Dipol elektryczny, którego moment elektryczny ma wartość p, a oś ma długość l znajduje się w próżni. Oblicz natężenie pola elektrostatycznego w środkowym punkcie osi dipola.
Fizyka studia, zadania
Otrzymałeś(aś) rozwiązanie do zamieszczonego zadania? - podziękuj autorowi rozwiązania! Kliknij
-
- Witam na forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 13 gru 2020, 17:39
- Podziękowania: 1 raz
- Płeć:
-
- Expert
- Posty: 6268
- Rejestracja: 04 lip 2014, 14:55
- Podziękowania: 83 razy
- Otrzymane podziękowania: 1523 razy
- Płeć:
Re: Fizyka studia, zadania
I to są zadania na poziomie studiów? żartujesz ciekawe jakich?
ad.2 \(n =\frac{q}{e} = 1,25\cdot 10^{10}\)
ad.2 \(n =\frac{q}{e} = 1,25\cdot 10^{10}\)
Pomoc w rozwiązywaniu zadań z fizyki, opracowanie statystyczne wyników "laborek", przygotowanie do klasówki, kolokwium, matury z matematyki i fizyki itd.
mailto: korki_fizyka@tlen.pl
mailto: korki_fizyka@tlen.pl
-
- Witam na forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 13 gru 2020, 17:39
- Podziękowania: 1 raz
- Płeć:
Re: Fizyka studia, zadania
No ja miałem tylko fizykę przez 1 rok w technikum, więc te zadania są dla mnie wyzwaniem tak szczerze hahkorki_fizyka pisze: ↑14 gru 2020, 09:51 I to są zadania na poziomie studiów? żartujesz ciekawe jakich?
ad.2 \(n =\frac{q}{e} = 1,25\cdot 10^{10}\)
Dzięki za rozwiązanie!
- panb
- Expert
- Posty: 5122
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:54
- Lokalizacja: Nowiny Wielkie
- Podziękowania: 19 razy
- Otrzymane podziękowania: 2053 razy
- Płeć:
Re: Fizyka studia, zadania
\(n=1,25\cdot 10^{10}\) - tyle elektronów "przysiadło" na monecieyaniiprodigy pisze: ↑13 gru 2020, 21:28 Witam, jest ktoś w stanie mi pomóc z tymi zadaniami? Z góry dzięki!
2)Monetę o masie 2,5 g naładowano ładunkiem −2 ⋅ 10−9 C.
b. O ile procent te dodatkowe elektrony zmieniły masę monety?
1 elektron ma malutką masę ale zawsze jakąś: \(m_e=9,1\cdot 10^{-31}kg\)
Wszystkie elektrony mają masę \(1,25\cdot 10^{10}\cdot 9,1\cdot 10^{-31}kg= 11,375\cdot 10^{-21}kg=1,14\cdot 10^{-20}kg=1,14\cdot 10^{-17}g\)
Teraz procent:
\[ \frac{1,14\cdot 10^{-17}}{2,5}\cdot 100\%\approx0,5\cdot10^{-15}\%= 0,000\,000\,000\,000\,000\,5\%\]
-
- Expert
- Posty: 6268
- Rejestracja: 04 lip 2014, 14:55
- Podziękowania: 83 razy
- Otrzymane podziękowania: 1523 razy
- Płeć:
Re: Fizyka studia, zadania
Zadanie jest wyjątkowo głupie, bo nawet milionowe częsci procenta nie wystarczająpanb pisze: ↑14 gru 2020, 17:24\(n=1,25\cdot 10^{10}\) - tyle elektronów "przysiadło" na monecieyaniiprodigy pisze: ↑13 gru 2020, 21:28 Witam, jest ktoś w stanie mi pomóc z tymi zadaniami? Z góry dzięki!
2)Monetę o masie 2,5 g naładowano ładunkiem −2 ⋅ 10−9 C.
b. O ile procent te dodatkowe elektrony zmieniły masę monety?
1 elektron ma malutką masę ale zawsze jakąś: \(m_e=9,1\cdot 10^{-31}kg\)
Wszystkie elektrony mają masę \(1,25\cdot 10^{10}\cdot 9,1\cdot 10^{-31}kg= 11,375\cdot 10^{-21}kg=1,14\cdot 10^{-20}kg=1,14\cdot 10^{-17}g\)
Teraz procent:
\[ \frac{1,14\cdot 10^{-17}}{2,5}\cdot 100\%\approx0,5\cdot10^{-15}\%= 0,000\,000\,000\,000\,000\,5\%\]
ale słyszałem o "uczelniach", które pastwią sie w ten sposób nad płacącymi niemały haracz studentami.
Btw.nie rozumiem jak można iść (i dostać się?) na kierunek techniczny bez znajomości podstaw matematyki i fizyki?!
Pomoc w rozwiązywaniu zadań z fizyki, opracowanie statystyczne wyników "laborek", przygotowanie do klasówki, kolokwium, matury z matematyki i fizyki itd.
mailto: korki_fizyka@tlen.pl
mailto: korki_fizyka@tlen.pl