Powody różnicy z doświadczeniu

Otrzymałeś(aś) rozwiązanie do zamieszczonego zadania? - podziękuj autorowi rozwiązania! Kliknij
Oskardes
Dopiero zaczynam
Dopiero zaczynam
Posty: 11
Rejestracja: 09 paź 2019, 13:40
Płeć:

Powody różnicy z doświadczeniu

Post autor: Oskardes »

Cześć. Wykonywałem doświadczenie w którym trzeba było wyznaczyć moment bezwladnosci żyroskopu. Powstała nie duza różnica. We wnioskach muszę napisać czym to jest spowodowane. Co oprócz ludzkiej reakcji włączając stoper, ciężkiego do wypoziomoqania żyroskopu a następnie nie dokładnego zmierzenia odległości ciężarka od osi obrotu, mogę napisać?
korki_fizyka
Expert
Expert
Posty: 6267
Rejestracja: 04 lip 2014, 14:55
Podziękowania: 83 razy
Otrzymane podziękowania: 1523 razy
Płeć:

Re: Powody różnicy z doświadczeniu

Post autor: korki_fizyka »

Nieduża ? czyli jaka? Co było mierzone, tylko czas i odległość? może jakiś wzór?
Pomoc w rozwiązywaniu zadań z fizyki, opracowanie statystyczne wyników "laborek", przygotowanie do klasówki, kolokwium, matury z matematyki i fizyki itd.
mailto: korki_fizyka@tlen.pl
Oskardes
Dopiero zaczynam
Dopiero zaczynam
Posty: 11
Rejestracja: 09 paź 2019, 13:40
Płeć:

Re: Powody różnicy z doświadczeniu

Post autor: Oskardes »

Błąd bezwzględny wyniósł 0.00101.
Instrukcja do wykonania doświadczenia, a w niej wzory:
http://kfich.am.szczecin.pl/images/imag ... oskopu.pdf
korki_fizyka
Expert
Expert
Posty: 6267
Rejestracja: 04 lip 2014, 14:55
Podziękowania: 83 razy
Otrzymane podziękowania: 1523 razy
Płeć:

Re: Powody różnicy z doświadczeniu

Post autor: korki_fizyka »

Oskardes pisze: 17 lis 2019, 14:41 Błąd bezwzględny wyniósł 0.00101.
Podanie błędu w takiej postaci, to dyskwalifikacja :!:
1. za dokładnie ;) cyfry po pierwszej jedynce nic nie znaczą są wynikiem działań na kalkulatorze, nalezy zaokrąglić zwykle do jednej cyfry znaczącej i zawsze w górę
2. brak jednostek to grzech ciężki :!: powinny być takie same jak wielkość wyznaczana, w Twoim przypadku, to moment bezwładności czyli \(kg\cdot m^2\)
3. wynik też zaokrąglamy do tej samej ilości cyfr po przecinku co błąd i ostateczny wynik zapisujemy:
\(I \pm \Delta I \ \ jednostka\)
4. te wszystkie mądrości i jeszcze inne znajdziesz m.in. w: Dryński - Ćwiczenia laboratoryjne z fizyki oraz w Szydłowski - Pracownia fizyczna, a także w Hofmokl - Laboratorium fizyczne i J.R. Taylor - "Wstęp do analizy błędu pomiarowego" itd.
Pomoc w rozwiązywaniu zadań z fizyki, opracowanie statystyczne wyników "laborek", przygotowanie do klasówki, kolokwium, matury z matematyki i fizyki itd.
mailto: korki_fizyka@tlen.pl
ODPOWIEDZ