tramwaj

Otrzymałeś(aś) rozwiązanie do zamieszczonego zadania? - podziękuj autorowi rozwiązania! Kliknij
hehebela
Dopiero zaczynam
Dopiero zaczynam
Posty: 25
Rejestracja: 19 mar 2019, 20:18
Podziękowania: 3 razy
Płeć:

tramwaj

Post autor: hehebela »

Tramwaj rusza i hamuje z jednakowym przyśpieszeniem/opóznieniem. Maksymalna szybkość w czasie jazdy to 54m/h. Odległość między przystankami tramwaj pokonuje w ciągu 60 sekund. Oblicz przyśpiesznie/opóźnienie tramwaju. Wykonaj rysunek w układzie v(t)


Uczeń przemierzył 1/5 drogi do szkoły idąc pieszo z prędkością 5km/h. Pozostałą część drogi przemierzył autobusem ze średnią prędkością 25k/h. Oblicz średnią szybkość ucznia.

W zadaniu z uczniem wyszło mi 6,5 m/s w przybliżeniu. Robiłem to dość schematycznie takżemyślę, że wynik powinien być dobry, ale proszę o sprawdzenie

Natomiast kłopot mam z zadaniem z tramwajem chciałem rozbić przejazd między przystankami na okres
z którym poruszał się ruchem przyśpieszonym jednostajnym i opóźnionym, ale nie wiem jak się do
tego zabrać

Z góry dzięki :)
kerajs
Fachowiec
Fachowiec
Posty: 2963
Rejestracja: 14 lis 2016, 14:38
Podziękowania: 33 razy
Otrzymane podziękowania: 1303 razy
Płeć:

Re: tramwaj

Post autor: kerajs »

Tramwaj:
Zadanie jest kiepsko sformułowane. Zakładam że autor chciał aby tramwaj przez 30 sekund rozpędzał się od 0 do 54 km/h, a następnie zwalnia.
a=0,5 m/s


Droga do szkoły:
\(v_{sr}= \frac{s}{t_1+t_2}= \frac{s}{ \frac{ \frac{1}{5}s }{v_1}+\frac{ \frac{4}{5}s }{v_2} }=13,(8) \ \frac{km}{h} \)
korki_fizyka
Expert
Expert
Posty: 6267
Rejestracja: 04 lip 2014, 14:55
Podziękowania: 83 razy
Otrzymane podziękowania: 1523 razy
Płeć:

Re: tramwaj

Post autor: korki_fizyka »

kerajs pisze: 12 paź 2019, 02:51 Tramwaj:
Zadanie jest kiepsko sformułowane. Zakładam że autor chciał aby tramwaj przez 30 sekund rozpędzał się od 0 do 54 km/h, a następnie zwalnia.
a=0,5 m/s
Nie wiadomo mógł się rozpędzać np. przez 20 s potem jechać ruchem jednostajnym (też nie wiadomo czy z maksymalną szybkością) żeby w ciągu 10 s zahamować i zatrzymać się na przystanku. Prawdopodobnie odkrylibyśmy właściwy kontekst tego zadania, gdybyśmy byli na lekcji :)
PS: przyspieszenie wyrażamy w \(\frac{m}{s^2}\)
Pomoc w rozwiązywaniu zadań z fizyki, opracowanie statystyczne wyników "laborek", przygotowanie do klasówki, kolokwium, matury z matematyki i fizyki itd.
mailto: korki_fizyka@tlen.pl
ODPOWIEDZ