funkcja liniowa, parametr, uklady rownan, wart bez...

Otrzymałeś(aś) rozwiązanie do zamieszczonego zadania? - podziękuj autorowi rozwiązania! Kliknij
anetka10
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 318
Rejestracja: 06 mar 2008, 18:39

funkcja liniowa, parametr, uklady rownan, wart bez...

Post autor: anetka10 »

113. dla jakich wartosci parametru a rownanie wb x-2 wb= a^2-3a-2 ma dwa pierwiastki roznych znakow?

wyszlo mi a: 0,3, 4 ,-1. , a w odpowiedziach jest a nalezy (-niesk;-1) u (4; + niesk)
wiec chyba dobrze wyliczylam, ale mam problem z zapisem rozwiazania...

118. ukl rownan 3x-2y=8 i ax +4y=c
dobierz wspolczynniki a i c tak aby uklad mial nieskonczenie wiele rozwiazan oraz tak aby uklad byl sprzeczny. Czy jest jakas ogolna zasada jak postepowac w tego typu zadaniach, czy trzeba to robic tak na "wyczucie"?

120. Rozwiaz algebraicznie i graficznie uklad rownan: wb x wb - y =1 i -x+ wb y wb = 1
zaczelam to rozwiazywac algebraicznie i wyszly mi takie zestawy rozwiazan sprzeczny; -0,5 i -1,5; -1 i 0; tożsamość. A w odpowiedziach jest nieskonczenie wiele rozwiazan. Popelnilam blad, czy zle interpretuje rozwiazanie?

121. rozwiaz uklad rownan 2 wb x-2 wb + 3 wb y+1 wb =4 i 2x-y=3. Mi wychodza odpowiedzi: 0,5 i 1,75; 4 i 3,5; 0 i 1,5; -6/4 i -9/4; natomiast w odpowiedziac jest (3/2 ,0) i (3/4, - 3/2). Czyzby gdzies blad rachunkowy i problem z interpretacja rozwiazania?

124 Dla jakich wartosci parametru m rozwiazaniem ukladu x+my=3 i mx+4y=m jest para liczb (x,y) spelniajaca nierownosc x+2y-3<=0 ? A tu wogole mi dziwne rzeczy wychodza: gdy liczbe za pomoca wyznacznikow i tradycyjnie to inne wychodza mi x i y :), a jeszcze trzeba wziasc pod uwage ta nierownosc...


Pytania: Poprosze o wytłumaczenie w jaki sposob zapisuje sie srodkowa linijke wartosci bezwzglednej rozwiazywana za pomoca przedzialow na osi:

np x-1-x=-1 dla x>=1
-x+1-x=-2x+1 dla 0<=x<1 - chodzi mi o ta linijke - (zmieniamy jedna z wartosci na ujemna, tylko dlaczego zmieniono x-1, a nie -x??)
-x+1+x=1 dla x<0



Jak Pan ocenia moje matematyczne umiejetności w kontekscie matury rozszerzonej, ktora pisze w maju? W szkole z matematykli (mam ja na lekcjach poszerzona) mialam narazie takie oceny: 1 semestr 1 klasy: 4. 2 semestr 1 klasy, 1 i 2 semestr 2 klsy: mialam 5?
Interesuje mnie wynik na maturze rozszerzonej w okolicach 80%, czy te zadania ktore zamieszczam wykraczaja poza poziom matury rozszerzonej?
Czy czeka mnie jeszcze wiele pracy?

Dziekuje bardzo za pomoc
Awatar użytkownika
supergolonka
Moderator
Moderator
Posty: 1863
Rejestracja: 06 mar 2008, 10:53
Otrzymane podziękowania: 29 razy
Płeć:
Kontakt:

Post autor: supergolonka »

anetka10 pisze:113. dla jakich wartosci parametru a rownanie wb x-2 wb= a^2-3a-2 ma dwa pierwiastki roznych znakow?
http://www.zadania.info/2443363
118. ukl rownan 3x-2y=8 i ax +4y=c
dobierz wspolczynniki a i c tak aby uklad mial nieskonczenie wiele rozwiazan oraz tak aby uklad byl sprzeczny. Czy jest jakas ogolna zasada jak postepowac w tego typu zadaniach, czy trzeba to robic tak na "wyczucie"?
http://www.zadania.info/4584278
Najbardziej uniwersalna metoda, to metoda wyznaczników.
120. Rozwiaz algebraicznie i graficznie uklad rownan: wb x wb - y =1 i -x+ wb y wb = 1
http://www.zadania.info/6542258
121. rozwiaz uklad rownan 2 wb x-2 wb + 3 wb y+1 wb =4 i 2x-y=3.
http://www.zadania.info/1387787
124 Dla jakich wartosci parametru m rozwiazaniem ukladu x+my=3 i mx+4y=m jest para liczb (x,y) spelniajaca nierownosc x+2y-3<=0 ?
http://www.zadania.info/2952877
Pytania: Poprosze o wytłumaczenie w jaki sposob zapisuje sie srodkowa linijke wartosci bezwzglednej rozwiazywana za pomoca przedzialow na osi:
np x-1-x=-1 dla x>=1
-x+1-x=-2x+1 dla 0<=x<1 - chodzi mi o ta linijke - (zmieniamy jedna z wartosci na ujemna, tylko dlaczego zmieniono x-1, a nie -x??)
Dlatego, że dla dla 0<=x<1 x jest nieujemne (nic nie zmieniamy), a x-1 jest ujemne (zmieniamy znak).
Jak Pan ocenia moje matematyczne umiejętności w kontekście matury rozszerzonej, ktora pisze w maju? W szkole z matematykli (mam ja na lekcjach poszerzona) mialam narazie takie oceny: 1 semestr 1 klasy: 4. 2 semestr 1 klasy, 1 i 2 semestr 2 klsy: mialam 5?
Interesuje mnie wynik na maturze rozszerzonej w okolicach 80%, czy te zadania ktore zamieszczam wykraczaja poza poziom matury rozszerzonej?
Czy czeka mnie jeszcze wiele pracy?
Na oceny specjalnie nie patrz - one zależą od szkoły/klasy, a matura od tego nie zależy.
Co do zadań, które zamieszczasz, to one oczywiście pokazują tylko jakich zadań nie umiesz zrobić, a nie jakie umiesz, więc trudno tu coś mądrego wywróżyć. Ogólnie, nie są to zadania maturalne, a raczej szkolne, ale na zadania maturalne masz jeszcze czas. Poziom ich trudności bywa różny, ale raczej nie są trudne.

Jeżeli chodzi o Twoje szanse na dobry wynik na maturze, to masz jeszcze prawie rok czasu, więc wszystko może się wydarzyć, to jest bardzo dużo czasu. Sprawiasz wrażenie pracowitej osoby, więc jeżeli nie zaczniesz się obijać, to masz jeszcze dużo czasu na naukę. Najważniejsze, że rozwiązujesz dużo zadań, nie ma lepszego sposobu na naukę matematyki - żadne tam kursy, korki bardziej Ci nie pomogą. Na jesieni powinnaś zacząć rozwiązywać arkusze maturalne, na początku będzie ciężko, ale tak to musi być.
anetka10
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 318
Rejestracja: 06 mar 2008, 18:39

Post autor: anetka10 »

dziękuje za pomoc

będę dalej rozwiązywać zadania, mam nadzieję że na maturze będzie okej


pozdrawiam
ODPOWIEDZ