Opisywanie na maturze

O wszystkim, co jest związane z maturą, linki do zadań, komentarze i inne przemyślenia.
Otrzymałeś(aś) rozwiązanie do zamieszczonego zadania? - podziękuj autorowi rozwiązania! Kliknij
malusinskii
Dopiero zaczynam
Dopiero zaczynam
Posty: 29
Rejestracja: 09 kwie 2016, 20:35
Podziękowania: 1 raz

Opisywanie na maturze

Post autor: malusinskii »

Witam, nurtuje mnie jeszcze jedna kwestia czy na maturze trzeba dużo pisać - nei chodzi mi o zadania na dowodzenie ( chodzi mi o zadania z rozszerzenia) - przykład zadanie z prawdopodobieńśtwa w kluczu mam opisane tak - dodam zdjęcia poniżej klucza i mojego wykonania? Czy dostałbym za to zadanie max pkt? Piszą w schemacie oceniania różne rzeczy aczkolwiek czasu na maturze nie ma żeby tak to wszystko opisywać ... chyba ważne jest to że umiem zadanie zrobić a nie opisać??? Chyba że się mylę? Przecież widać że wiem co liczę - rozumiem opisywać że trókąty podobne i etc... Chyba żę to jest tylko wytłumaczenie i na maturze można tak pisać krótko? Zamieszczam klucz i moje rozwiązanie? Jak myślicie dostałbym 4 pkt?
Obrazek

Obrazek
malusinskii
Dopiero zaczynam
Dopiero zaczynam
Posty: 29
Rejestracja: 09 kwie 2016, 20:35
Podziękowania: 1 raz

Post autor: malusinskii »

Tutaj fragment z klucza, najbardziej nurtuje mnie to pod 2pkt . Czy ktoś może mnie wtajemniczyć jak to odczytywać te klucze wgl? Niestety nie mam możliwości zapytania nauczyciela :/

Obrazek
Galen
Guru
Guru
Posty: 18457
Rejestracja: 17 sie 2008, 15:23
Podziękowania: 4 razy
Otrzymane podziękowania: 9161 razy

Post autor: Galen »

Za całość masz 3 punkty.
Podajesz \(\Omega\) ,a to jest zbiór wszystkich zdarzeń elementarnych (nie liczba tych zdarzeń)
a powinno być \(| \Omega |\) ,bo to jest liczba wszystkich możliwych wyników doświadczenia losowego.
Wszystko jest trudne,nim stanie się proste.
malusinskii
Dopiero zaczynam
Dopiero zaczynam
Posty: 29
Rejestracja: 09 kwie 2016, 20:35
Podziękowania: 1 raz

Post autor: malusinskii »

uh błąd na szybkiego przepisywałem to co tam nabazgrałem, a jak by było normalnie moc zbioru ? to by były 4 pkt? nie musze opisywać tego tak jak w kluczu? większość zadan jest opisywana nie wiadomo jak a ja po prostu umie je zrobić, czasem coś opisze co i jak, ale przecież zbytnio na maturze nie bedzie na to czasu...
malusinskii
Dopiero zaczynam
Dopiero zaczynam
Posty: 29
Rejestracja: 09 kwie 2016, 20:35
Podziękowania: 1 raz

Post autor: malusinskii »

bo nurtuje mnie ta kwestia szczególnie przy ostrosłupach i tam innych zadaniach normalnie wypracowania. A ja sobie rozwiązuje po kolei nic się z "kosmosu" nie bierze, czy musze przedstawić słownie swój tok rozumowania w takich zadaniach? Oczywiście zapisuje że np dwa trójkąty są podobne i w dowodach też piszę o co mnie proszą i głównie tam dużo pisze a reszte zadań głównie robię i wynik jeśli wyjdzie dobry a nie z kosmosu i z logicznej metody to bedzie full pkt ew -1 pkt za błąd taki jak z omęgą/ obliczeniowy?? Z góry dziękuję za odpowiedź
malusinskii
Dopiero zaczynam
Dopiero zaczynam
Posty: 29
Rejestracja: 09 kwie 2016, 20:35
Podziękowania: 1 raz

Post autor: malusinskii »

dla przykładu - jest że wszystkie krawędzie boczne ostrosłupa są równe i ostrosłup trójkątny to czy moge od razu dla przykładu liczyć sobię R podstawy i np wysokość z pitagorasa czy muszę opisać że skoro są równe krawędzie boczne to spodek wysokosci jest w miejscu okregu opisanego i etc etc ? Czy po prostu mogę sobie liczyć?
Galen
Guru
Guru
Posty: 18457
Rejestracja: 17 sie 2008, 15:23
Podziękowania: 4 razy
Otrzymane podziękowania: 9161 razy

Post autor: Galen »

W zadaniach geometrycznych pisze się...
Np.W trójkącie prostokątnym MKL...
lub
z tw.sinusów w trójkącie PQS...
lub
z podobieństwa trójkątów (kkk) mam...
lub
z równości krawędzi bocznych ostrosłupa wynika,że spodek wysokości jest środkiem okręgu opisanego na podstawie...
Dobrze jest trójkaty wyjmować z bryły oznaczając je tymi samymi literami...to ułatwia widzenie...
Wszystko jest trudne,nim stanie się proste.
malusinskii
Dopiero zaczynam
Dopiero zaczynam
Posty: 29
Rejestracja: 09 kwie 2016, 20:35
Podziękowania: 1 raz

Post autor: malusinskii »

no ja właśnie wycinam jakby trójkąt z bryły szczególnie przy przekrojach. Kurczę to trzeba opisywać to co robię że korzystam z twierdzenia sinusów? Ehh to nie ułatwia sprawy, po co opisywać coś co widać że robię :/
malusinskii
Dopiero zaczynam
Dopiero zaczynam
Posty: 29
Rejestracja: 09 kwie 2016, 20:35
Podziękowania: 1 raz

Post autor: malusinskii »

Nie jest tak że każde logiczne rozwiązanie uzyska max pkt? Przecież to widać po obliczeniach czy też po samych działaniach z czego się korzysta i wgl, po co to opisywać bezsens totalny :/
malusinskii
Dopiero zaczynam
Dopiero zaczynam
Posty: 29
Rejestracja: 09 kwie 2016, 20:35
Podziękowania: 1 raz

Post autor: malusinskii »

i w sumie chce żeby mi tylko uznali na maturze mój sposób myślenia czy rozwiązywania, z matematyką nie chce mieć nic już wspólnego potrzebna jest mi tylko do rekrutacji na medycyne, więc te 75-80% by się przydało. Zadania głównie umiem rozwiązać tylko właśnie ten zapis mnie nurtuje czy moga mi poucinać, chociaż w tym kluczu to opis chyba bardziej żeby ludzie zrozumieli co zczego, dorwałem jakieś rozwiązania zadań to nie ma takich opisów przecież tam nie ma miejsca na to żeby tak szaleć
Galen
Guru
Guru
Posty: 18457
Rejestracja: 17 sie 2008, 15:23
Podziękowania: 4 razy
Otrzymane podziękowania: 9161 razy

Post autor: Galen »

Jeśli zapisy będą przejrzyste i czytelne,to nie stracisz na punktacji.
Egzaminator też człowiek i musi z Twoich zapisów odczytać tok rozumowania.
Jedynie w zadaniach zamkniętych nie jest to ważne.
Wszystko jest trudne,nim stanie się proste.
ODPOWIEDZ