Witam,
w tekscie ksiazki "Trener" podaliscie informacje ze na maturze nie ma rownania okregu, przegladnałem wymagania egzaminacyjne i pisze tam ze rownanie okregu jest na maturze rozszerzonej, wiec jak jest w koncu??
Czy na maturze 2009 beda zadania z parametrem, jezeli tak to jakiego typu, bo w standardach jest napisane w wielu miejscach ze parametru nie bedzie na maturze w latach 2008/2009?
z gory dziekuje za odpowiedź
Matura 2009, kilka pytan odnosnie zakresu matury...
Otrzymałeś(aś) rozwiązanie do zamieszczonego zadania? - podziękuj autorowi rozwiązania! Kliknij
- supergolonka
- Moderator
- Posty: 1863
- Rejestracja: 06 mar 2008, 10:53
- Otrzymane podziękowania: 29 razy
- Płeć:
- Kontakt:
aha, dziekuje za informacje
Czyli wracajac jeszcze do tych parametrow, zadania typu "Dla jakiej wartosci parametru m rownanie ..... nie ma rozwiazan lub ma dwa rozwiazania, lub iloczyn pierwiastkow tego rownania jest wiekszy od 5 itd. napewno nie pojawia sie na maturze... ???
Moze za to pojawic sie wykres funkcji = m i trzeba dorysowac poziome kreski i napisac o ilosci rozwiazan w danym przedziale....
Czy sa jakies jeszcze inne kombinacje zadan z parametrem, ktore moga byc na maturze 2009??
Pozdrawiam
Czyli wracajac jeszcze do tych parametrow, zadania typu "Dla jakiej wartosci parametru m rownanie ..... nie ma rozwiazan lub ma dwa rozwiazania, lub iloczyn pierwiastkow tego rownania jest wiekszy od 5 itd. napewno nie pojawia sie na maturze... ???
Moze za to pojawic sie wykres funkcji = m i trzeba dorysowac poziome kreski i napisac o ilosci rozwiazan w danym przedziale....
Czy sa jakies jeszcze inne kombinacje zadan z parametrem, ktore moga byc na maturze 2009??
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 06 paź 2008, 21:57 przez James, łącznie zmieniany 1 raz.
Oczywiście, że takie zadania mogą być. Spodziewam się ich jednak w zakresie rozszerzonym. Na przykład: w programie rozszerzonym są wzory Viete'a. Ten temat jak najbardziej pasuje do zależności parametrycznych.
A wogóle coś Ty się chłopie tak tych parametrów uczepił? Przecież to taka sama liczba jak każda inna! Tyle tyko, że nie znasz jej konkretnej wartości? Co Ci parametr przeszkadza?! Kumaj
A wogóle coś Ty się chłopie tak tych parametrów uczepił? Przecież to taka sama liczba jak każda inna! Tyle tyko, że nie znasz jej konkretnej wartości? Co Ci parametr przeszkadza?! Kumaj
- escher
- Moderator
- Posty: 308
- Rejestracja: 26 wrz 2008, 13:41
- Podziękowania: 1 raz
- Otrzymane podziękowania: 68 razy
Parametr, to jednak pojęcie sprawiające sporo kłopotów. W jednym z popularnych podręczników była kiedyś taka definicja:
"parametr to taka stała, która się zmienia"
Jest pewna trudność w zastąpieniu myślenia o konkretnych liczbach myśleniem o symbolach/literkach. Zasadniczy przeskok w tej dziedzinie dzije się gdzieś na początku gimnazjum, ale jak kogoś na tym etapie uczą stosowania równań na zasadzie jakichś magicznych przekształceń, to potem może mieć problemy z parametrami.
escher
"parametr to taka stała, która się zmienia"
Jest pewna trudność w zastąpieniu myślenia o konkretnych liczbach myśleniem o symbolach/literkach. Zasadniczy przeskok w tej dziedzinie dzije się gdzieś na początku gimnazjum, ale jak kogoś na tym etapie uczą stosowania równań na zasadzie jakichś magicznych przekształceń, to potem może mieć problemy z parametrami.
escher
Słowo daję, że nie! To jest psychiczna blokada. Trzeba przestać się ich bać. Chodzi o to, żeby wiedzieć dlaczego tak rozwiązuje się zadanie, a nie jak rozwiązuje się zadanie. Teraz jest taka tendencja, że trzeba rozumieć. Dlatego na maturze dają wzory, żeby nie uczyć się ich na pamięć ale wiedzieć jak je zastosować. Czyli od podszewki! Powodzenia. To nie jest głupie. KuMaj