II próbna matura 2012 z zadania.info

O wszystkim, co jest związane z maturą, linki do zadań, komentarze i inne przemyślenia.
Otrzymałeś(aś) rozwiązanie do zamieszczonego zadania? - podziękuj autorowi rozwiązania! Kliknij

II próbna matura była:

Podstawa - łatwa
4
6%
Podstawa - normalna
13
20%
Podstawa - trudna
11
17%
Rozszerzenie - łatwa
1
2%
Rozszerzenie - normalna
14
22%
Rozszerzenie - trudna
21
33%
 
Liczba głosów: 64

Awatar użytkownika
supergolonka
Moderator
Moderator
Posty: 1863
Rejestracja: 06 mar 2008, 10:53
Otrzymane podziękowania: 29 razy
Płeć:
Kontakt:

Re:

Post autor: supergolonka »

d6ominika pisze:Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak w zadaniu 6 dochodzimy do wniosku, że ten ciąg jest geometryczny?
Ciąg, w którym \(x_{n+1}/x_n\) jest stałe (nie zależy od n) jest ciągiem geometrycznym. To jest definicja ciągu geometrycznego.
Awatar użytkownika
denatlu
Fachowiec
Fachowiec
Posty: 1107
Rejestracja: 10 mar 2012, 12:35
Lokalizacja: Lublin
Podziękowania: 145 razy
Otrzymane podziękowania: 344 razy
Płeć:

Post autor: denatlu »

Pytania odnisnie rozszerzenia:
Czy w 1 zadaniu z wartością bezwzględną wyszły wam trzy brzydkie przedziały?

Czy można wykazać, że liczba \(n^{7}-n\) jest podzielna przez \(7\) robiąć:
\(n^{7}-n=n(n^{6}-1)=n(n+1)(n-1)(n+1)(n-1)(n+1)(n-1)\)
i jako, że tutaj jest \(7\) razy mnozenia to tak :D?

I czy w tym zdaniu z okręgiem, trzeba było granicę, bo ja jeszcze jej nie przerabiałem.
gg: 4987844
Spoiler
.\begin{cases} x \\ y \\ z \end{cases} - układ równań
\frac{}{} - ułamek
\sqrt{} - pierwiastek
Awatar użytkownika
supergolonka
Moderator
Moderator
Posty: 1863
Rejestracja: 06 mar 2008, 10:53
Otrzymane podziękowania: 29 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: II próbna matura 2012 z zadania.info

Post autor: supergolonka »

W pierwszym były brzydkie przedziały.

Rozkład, który napisałeś jest zły, a nawet gdyby był dobry to i tak nic z niego nie wynika.

Oczywiście nie ma tam żadnych granic. Dlaczego akurat to zadanie skojarzyło Ci się z granicami?
Awatar użytkownika
denatlu
Fachowiec
Fachowiec
Posty: 1107
Rejestracja: 10 mar 2012, 12:35
Lokalizacja: Lublin
Podziękowania: 145 razy
Otrzymane podziękowania: 344 razy
Płeć:

Post autor: denatlu »

Oj nie, pomyliłem się, chodziło mi o 3 zadanie, i kojarzy mi się z granicą bo jest napisane, że leży najbliżej prostej.

To jak zrobić to z tym wykazaniem podzielności przez 7? I zadanie 7 z wielomianem.
gg: 4987844
Spoiler
.\begin{cases} x \\ y \\ z \end{cases} - układ równań
\frac{}{} - ułamek
\sqrt{} - pierwiastek
Awatar użytkownika
supergolonka
Moderator
Moderator
Posty: 1863
Rejestracja: 06 mar 2008, 10:53
Otrzymane podziękowania: 29 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: II próbna matura 2012 z zadania.info

Post autor: supergolonka »

Anne18
Rozkręcam się
Rozkręcam się
Posty: 62
Rejestracja: 18 cze 2011, 14:40
Podziękowania: 74 razy
Płeć:

Post autor: Anne18 »

zdecydowanie podstawa była trudna przynajmniej dla mnie
Yvel
Rozkręcam się
Rozkręcam się
Posty: 40
Rejestracja: 14 mar 2012, 17:35
Podziękowania: 6 razy
Otrzymane podziękowania: 6 razy
Płeć:

Re: II próbna matura 2012 z zadania.info

Post autor: Yvel »

Jeżeli wykupię abonament to będę widział tylko wyniki rozwiązań czy po kolei jak wszystko robić?
Awatar użytkownika
kamil13151
Fachowiec
Fachowiec
Posty: 1528
Rejestracja: 14 kwie 2011, 19:31
Lokalizacja: Warszawa
Podziękowania: 170 razy
Otrzymane podziękowania: 502 razy
Płeć:

Post autor: kamil13151 »

Wszystko po kolei.
marek2021
Witam na forum
Witam na forum
Posty: 1
Rejestracja: 21 wrz 2011, 16:26
Płeć:

Re: II próbna matura 2012 z zadania.info

Post autor: marek2021 »

Mam pytanie co do zadania 1. z tej matury:
Czy dla x=-7 nie powinien być rozważony osobny przypadek?
Wydaje mi się że dla x=-7 oba wyrażenia pod wartością bezwzględną powinny być dodatnie.
Awatar użytkownika
supergolonka
Moderator
Moderator
Posty: 1863
Rejestracja: 06 mar 2008, 10:53
Otrzymane podziękowania: 29 razy
Płeć:
Kontakt:

Post autor: supergolonka »

Dla x=-7 wyrażenia nie są dodatnie, tylko są równe 0, więc wartość bezwzględną możemy opuszczać tak: |x|=x, ale możemy też tak: |x|=-x. Nie ma to znaczenia, bo to jest zero.
Ogólnie, jeżeli mamy wyrażenie |x-a| to możemy rozważać przypadki \(x\geq a\) i \(x<a\), albo \(x>a\) i \(x\leq a\). Nie ma to znaczenia, ważne jest tylko, żeby x=a wrzucić do jednego z przedziałów.
Anne18
Rozkręcam się
Rozkręcam się
Posty: 62
Rejestracja: 18 cze 2011, 14:40
Podziękowania: 74 razy
Płeć:

Post autor: Anne18 »

jak zrobić zadanie 2 z poziomu podstawowego?
Anne18
Rozkręcam się
Rozkręcam się
Posty: 62
Rejestracja: 18 cze 2011, 14:40
Podziękowania: 74 razy
Płeć:

Post autor: Anne18 »

proszę o rozwiązanie zadania nr 28 w z tego arkusza . Będę wdzięczna
Anne18
Rozkręcam się
Rozkręcam się
Posty: 62
Rejestracja: 18 cze 2011, 14:40
Podziękowania: 74 razy
Płeć:

Post autor: Anne18 »

wyznacz odległość między prostymi y= 2x +5i y=2x-5 jak to zrobić ??
maqok
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 434
Rejestracja: 21 lis 2011, 17:38
Podziękowania: 6 razy
Otrzymane podziękowania: 221 razy
Płeć:

Re: II próbna matura 2012 z zadania.info

Post autor: maqok »

Mamy punkty dwóch prostych A(2,9),B(2,-1).
\(|AB|= \sqrt{100} =10\).
maqok
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 434
Rejestracja: 21 lis 2011, 17:38
Podziękowania: 6 razy
Otrzymane podziękowania: 221 razy
Płeć:

Re: II próbna matura 2012 z zadania.info

Post autor: maqok »

maqok pisze:Mamy punkty...
Źle odczytałem zadanie ;)

A(0;5)
odległość od A do drugiej prostej (tj. szukana):
A(0;5)
2x-y-5=0
\(\frac{|-5-5|}{ \sqrt{5} } = \frac{10}{ \sqrt{5} }= 2 \sqrt{5}\).
ODPOWIEDZ