II próbna matura 2009 z www.zadania.info
Otrzymałeś(aś) rozwiązanie do zamieszczonego zadania? - podziękuj autorowi rozwiązania! Kliknij
- robbo
- Administrator
- Posty: 243
- Rejestracja: 06 mar 2008, 09:32
- Podziękowania: 1 raz
- Otrzymane podziękowania: 3 razy
- Płeć:
- Kontakt:
II próbna matura 2009 z www.zadania.info
Właśnie zamieściliśmy arkusze II próbnej matury.
http://www.zadania.info/n/7128188
Do jutra (22 marca) do godz. 16 wszystkie posty na temat zadań i rozwiązań zadań z tych arkuszy będą usuwane.
Jeżeli macie wątpliwości co do poprawności treści zadań to piszcie do supergolonki na
supergolonkaMALPAzadania.info
http://www.zadania.info/n/7128188
Do jutra (22 marca) do godz. 16 wszystkie posty na temat zadań i rozwiązań zadań z tych arkuszy będą usuwane.
Jeżeli macie wątpliwości co do poprawności treści zadań to piszcie do supergolonki na
supergolonkaMALPAzadania.info
Super te matury,naprawde jestem pod wrazeniem,wiecej glowkowania niz na oficjalnych probnych w szkole,poprostu miod dla mozgu Wszystkie zadania bardzo dobre,ale 2-3 z nich to prawdziwy majstersztyk,musicie byc naprawde specjalistami w dziedzinie matematyki,ze umiecie tak zadania ulozyc i wymyslic,brawa dla Was panowie!
Co do wyniku,chyba tylko jednego nie jestem pewien
Co do wyniku,chyba tylko jednego nie jestem pewien
Właśnie skończyłem pisać. Znów +2h robótki, ale teraz trochę ciężej IMO no i z większą niecierpliwością będę oczekiwał jutrzejszych rozwiązań. Paru rzeczy na 100 % pewien nie jestem i to jest fajne, bo zanim obejrzy się pełną odpowiedź, człowiek zdąży się jeszcze pogłowić nie raz, czy dobrze myślał, czy nie Czy zrobił dobrze, czy źle - coś się na pewno porządnie utrwali .
Jak będę jęczał, że zrobiłem głupie błędy, to ochrzaniać i ganić, bo dobre pół godziny jeszcze mógłbym sobie posprawdzać, ale już mi się nie chce
Jak będę jęczał, że zrobiłem głupie błędy, to ochrzaniać i ganić, bo dobre pół godziny jeszcze mógłbym sobie posprawdzać, ale już mi się nie chce
- supergolonka
- Moderator
- Posty: 1869
- Rejestracja: 06 mar 2008, 10:53
- Otrzymane podziękowania: 29 razy
- Płeć:
- Kontakt:
- supergolonka
- Moderator
- Posty: 1869
- Rejestracja: 06 mar 2008, 10:53
- Otrzymane podziękowania: 29 razy
- Płeć:
- Kontakt:
- supergolonka
- Moderator
- Posty: 1869
- Rejestracja: 06 mar 2008, 10:53
- Otrzymane podziękowania: 29 razy
- Płeć:
- Kontakt:
- supergolonka
- Moderator
- Posty: 1869
- Rejestracja: 06 mar 2008, 10:53
- Otrzymane podziękowania: 29 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Jeszcze z moich komentarzy, to w poziomie rozszerzonym trafiło się zadanie prawie takie samo jak na próbnej Operonu, ale na poziomie podstawowym (to wysokościami trójkąta). Co ciekawe, zauważyliśmy to już po fakcie, czyli jak matury były ułożone
Ciekaw jestem jak wam poszła stereometria na poziomie rozszerzonym. Starliśmy się, żeby to zadanie dało się zrobić - w pierwszej wersji było tylko polecenie wyliczenia OD, ale wtedy pewnie nikt by tego nie zrobił.
Ciekaw jestem jak wam poszła stereometria na poziomie rozszerzonym. Starliśmy się, żeby to zadanie dało się zrobić - w pierwszej wersji było tylko polecenie wyliczenia OD, ale wtedy pewnie nikt by tego nie zrobił.
96-98 % Myślę, że pisałem w miarę kompletne rozwiązania ( mam błąd tylko w p-wie . Przy liczeniu możliwości dla przypadku gdy końcówka jest 50, z czego końcowy wynik mam 0,06. Nie wiem, czy 1 czy 2 pkt za to by poleciały) .
Stereometrię natomiast robiłem inaczej. Obróciłem sobie ten ostrosłup tak, aby podstawą był trójkąt równoramienny. Ponieważ krawędzie boczne tej samej długości, spodek wysokości pada na środek okręgu opisanego. Pole podstawy ze wzoru herona i porównane ze wzorem na pole zawierającym dł. okręgu opisanego. Potem wyliczyłem wysokość H ostrosłupa i pojechałem z równania : \(R^2 = (H-R)^2 + r^2\) , \(R\) - szukana długość , \(r\) - promień okręgu opisanego na podstawie. I wyszło, co trzeba
Stereometrię natomiast robiłem inaczej. Obróciłem sobie ten ostrosłup tak, aby podstawą był trójkąt równoramienny. Ponieważ krawędzie boczne tej samej długości, spodek wysokości pada na środek okręgu opisanego. Pole podstawy ze wzoru herona i porównane ze wzorem na pole zawierającym dł. okręgu opisanego. Potem wyliczyłem wysokość H ostrosłupa i pojechałem z równania : \(R^2 = (H-R)^2 + r^2\) , \(R\) - szukana długość , \(r\) - promień okręgu opisanego na podstawie. I wyszło, co trzeba