[YouTube] Kanał IT - projekty, matura i inne

Otrzymałeś(aś) rozwiązanie do zamieszczonego zadania? - podziękuj autorowi rozwiązania! Kliknij
VirtualUser
Czasem tu bywam
Czasem tu bywam
Posty: 113
Rejestracja: 17 sie 2017, 20:34
Podziękowania: 34 razy
Otrzymane podziękowania: 2 razy
Płeć:

[YouTube] Kanał IT - projekty, matura i inne

Post autor: VirtualUser » 01 wrz 2018, 18:29

Witam,
chciałbym zaprezentować wam kanał, na którym od czasu do czasu wrzucam materiały gdy najdzie mnie twórcza gorączka.

Tematyka: Ogólnie IT \(\rightarrow\) w tym Matura z Informatyki, własne projekty, wybrane poradniki
Ogólne Informacje: Materiały szkolne są prowadzone w języku polskim, jednak od czasu do czasu wrzucam jakiś poradnik/prezentacje projektu. One ze względu na przeznaczenie ogólne są prowadzone po angielsku.

Link: https://www.youtube.com/channel/UCmDYmI ... OzFCQ-WxEg

Przykładowy materiał: https://www.youtube.com/watch?v=oklmPgH-ooA&t=1299s

Mile widziane różne sugestie ;)

Pozdrawiam

Robakks
Czasem tu bywam
Czasem tu bywam
Posty: 126
Rejestracja: 30 wrz 2012, 20:36
Podziękowania: 2 razy
Otrzymane podziękowania: 10 razy
Płeć:

Re: [YouTube] Kanał IT - projekty, matura i inne

Post autor: Robakks » 18 wrz 2018, 23:39

1. Ogólna struktura programu , pojęcia takie jak instrukcja czy blok instrukcji
2. Typy zmiennych i zmienne
3. Pisanie po ekranie, czytanie zmiennych z klawiatury
4. Instrukcje warunkowe
5. Instrukcje iteracyjne
6. Własne funkcje czy procedury (tutaj warto też omówić temat zasięgu zmiennych)
7. Rekurencja
8. Wskaźniki lub referencja
9. Statyczna i dynamiczna alokacja pamięci
10. Rekordy (struct w C)
11. Operacje na łańcuchach
12. Czytanie i pisanie do pliku
13. Podstawy programowania grafiki
14. Własne moduły (w C mamy możliwość jedynie podziału kodu na pliki nagłówkowe i źródłowe)
oraz jeśli pogramujemy dla Windows biblioteki łączone dynamicznie
15. Wstęp do programowania obiektowego

Już Niklaus Wirth zauważył że bez algorytmów i struktur danych wiele programów nie napiszesz

Mamy tutaj takie tematy jak
Złożoność obliczeniowa algorytmów np notacja O , Ω, Θ
Sortowanie wewnętrzne i zewnętrzne (Wewnętrzne gdy dane zmieszczą się w pamięci RAM,
sortujemy głównie tablice czasami listy
Zewnętrzne gdy dane nie zmieszczą się w pamięci RAM i musimy korzystać z pamięci masowej np z dysków magnetycznych, sortujemy głównie pliki)
Wyszukiwanie liniowe i binarne
(Binarne szybsze ale zakłada że ciąg jest posortowany i nie nadaje się do przeszukiwania list)
Algorytmy z nawrotami (Znajdowanie rozwiązania problemu metodą prób i błędów)
Podstawowe struktury danych jak stos, kolejka, listy
Algorytmy geometrii obliczeniowej jak np otoczka wypukła
Algorytmy na łańcuchach jak np wyszukiwanie wzorca
Algorytmy kryptograficzne takie jak np szyfr RSA
Nieco bardziej zaawansowane struktury danych jak drzewa czy grafy
Algorytmy grafowe Szukanie cykli , najkrótszych dróg, kolorowanie grafu Problem komiwojażera
Algorytmy inne np problem plecakowy