Informatyka lab. Pomoc

Otrzymałeś(aś) rozwiązanie do zamieszczonego zadania? - podziękuj autorowi rozwiązania! Kliknij
Juiver
Witam na forum
Witam na forum
Posty: 3
Rejestracja: 31 mar 2020, 13:29
Płeć:

Informatyka lab. Pomoc

Post autor: Juiver » 04 maja 2020, 10:42

Zadanie na ocenę 3:
Stworzyć interfejs Tablica, który ma 3 funkcje:
– wypelnijLosowo (przyjmuje argument typu int, nic nie zwraca)
– wypisz (nic nie przyjmuje, nic nie zwraca)
– dodawanie (przyjmuje tablicę dwuwymiarową typu int oraz nic nie zwraca)
Utworzyć klasę Tablica2 implementującą interfejs Tablica, która posiada dwuwymiarową tablicę
intów oraz konstruktor, który przyjmuje parametr typu int (wielkość tablicy, n x n).
Zadanie na ocenę 4 (należy wykonać również zadanie na 3):
Klasa Tablica2 implementuje funkcje interfejsu w następujący sposób:
– wypelnijLosowo - wypełnia liczbami losowymi tablicę w klasie (przyjmuje argument typu
int – koniec zakresu dla generatora liczb losowych)
– wypisz – wypisuje tablicę
– dodawanie (przyjmuje tablicę dwuwymiarową typu int oraz nic nie zwraca) – dodaje
przyjętą tablicę do tablicy w klasie.
Jako otrzymywany parametr funkcji dodawanie stworzyć tablicę dwuwymiarową wypełnioną
losowymi liczbami z wybranego zakresu.
Zadanie na ocenę 5 (należy wykonać również zadanie na 3 i 4):
Funkcja dodawanie działa zmodyfikowana w następujący sposób:
– przyjmuje tablicę dwuwymiarową typu int oraz zwraca tablicę dwuwymiarową typu int
– nie nadpisuje tablicy w klasie
W celu sprawdzenia wypisać tablicę, która będzie przekazana jako parametr do funkcji dodawanie,
następnie wypisać tablicę z klasy przy pomocy funkcję wypisz, potem wywołać funkcję dodawanie,
ponowne wypisać tablicę z klasy (sprawdzenie czy tablica w klasie nie została nadpisana) oraz
wypisać tablicę zwróconą przez funkcję dodawanie.
Jako otrzymywany parametr metody dodawanie stworzyć tablicę dwuwymiarową wypełnioną
losowymi liczbami z wybranego zakresu.