Zapis matematyczny na komputerze

O wszystkim i o niczym.
Otrzymałeś(aś) rozwiązanie do zamieszczonego zadania? - podziękuj autorowi rozwiązania! Kliknij
czachur
Czasem tu bywam
Czasem tu bywam
Posty: 137
Rejestracja: 21 mar 2008, 16:31
Lokalizacja: Ruszcza/Sandomierz

Post autor: czachur »

Witam!

Chciałem dowiedzieć się coś o programach umożliwiających zapis matematyczny, które polecacie. Coś a'la LaTeX, ale w wersji programowej. Istnieje cos takiego godne rekomendacji? Prawdę mówiąc, jestem w tym temacie zielony, mimo iż próbowałem się trochę bawić z przypadkowo znalezionymi programami. Albo miałem pecha, albo coś nie skojarzyłem najlepiej, bo nie mogłem sobie nijak poradzić z obsługą. Używacie coś takiego?
Awatar użytkownika
robbo
Administrator
Posty: 235
Rejestracja: 06 mar 2008, 09:32
Podziękowania: 1 raz
Otrzymane podziękowania: 3 razy
Płeć:
Kontakt:

Post autor: robbo »

Szczerze mówiąc nie bardzo rozumiem o co pytasz. Jeżeli chcesz mieć coś a'la LaTeX to najlepszy jest LaTeX. Jeżeli chodzi Ci o edytor LaTeXa, to pod Windą jest WinEdt (płatny) i Lyx (open source), a pod Linuxa Kile. Jeżeli chodzi Ci o same dystrybucje LaTeX'a, to pod winde MikTex, a pod Linuxa LiveTex. Są jeszcze klikane nakładki na LaTeX'a, np. Scientific Workplace, ale dla mnie to mija się z sensem używania LaTeX'a.
czachur
Czasem tu bywam
Czasem tu bywam
Posty: 137
Rejestracja: 21 mar 2008, 16:31
Lokalizacja: Ruszcza/Sandomierz

Post autor: czachur »

Nie tyle mi o LaTeX chodzi, a po prostu o zgrabny programik, który umożliwi mi zapiski po "matematycznemu". O Latexie wspomniałem w sumie niepotrzebnie. Są programy, które rysują wykresy, rozwiązują nierówności itp a ja bym chciał program, który w prosty sposób umożliwi zapisanie np \((a+b)^2\) a nie (a+b)^2. W wordzie bawić się bym nie chciał, a mniemam, że jest jakieś godne polecenia oprogramowanie.
Marque
Dopiero zaczynam
Dopiero zaczynam
Posty: 18
Rejestracja: 29 mar 2008, 17:57

Post autor: Marque »