kilka moich przemyśleń:
-CKE da na maturze jedno-dwa zadania z działu/pojęcia, który traktowany jest przez uczniów jako ten, który jest w programie, ale bardzo malo prawdopodobne, zeby się na arkuszu pojawił. tak było w zeszłym roku z zadaniem z jednokładności (na którą poświęca się tylko dwie-trzy lekcje w liceum) oraz pojęcie kierownicy paraboli
-w zadaniu z geometrii będzie czworokąt wpisany/opisany. Trójkąt był w zeszłym roku, mało prawdopodobne aby chcieli się powtarzać. Na obu probnych maturach był trapez. O ile operonowa matura nie ma nic wspolnego z CKE, to ta druga już tak. Kto wie, moze panowie z komisji chcieli przygotowac maturzystów na taką figurę
-w geometrii analitycznej będzie styczna do okręgu. dziki typ.
- stereometria. ostrosłupy prawidłowe czworokątne już się chyba wypaliły. Stawiam na stożek/ figurę obracającą się wokół jakiejś osi.
- ciągi - wydaje mi się, że połączone z logarytmami
-zadanie na układ - myślę, że będzie to zadanie tzw. "z zaworami", w sensie, że jeden zawór napełnia basen w x, drugi w y. itd. to zadanie można podczepić pod punkt 1.
-wykresy. zapewne określić liczbę rozwiązań. wydaje mi się, że dadzą jakieś przekształcenie funkcji wymiernej
-rachunek prawdopodobienstwa. zadanie "ile musi być czegoś, żeby P było większe od xxx" albo wykazywanie jakichś zależności prawdopodobienstw.
- trygonometria. myślę, że nie dadzą jak w zeszłym roku równania. raczej coś z dowodzeniem. mozliwe ze polaczone z logarytmami
-kwadratowa. dla jakich m rownanie ma dwa pierwiastki dodatnie - brzmi korzystnie
to tyle, zobaczymy czy się sprawdzi
-powodzenia wszystkim maturzystom