Dobry wieczór
Czy zapis
\(y=2x^2+4x+7\)
jest równoznaczny z zapisem:
\(\begin{cases} y=ax^2+bx+c\\ a=2 \\ b=4 \\ c=7 \end{cases}\)
?
Czy te zapisy to to samo?
Otrzymałeś(aś) rozwiązanie do zamieszczonego zadania? - podziękuj autorowi rozwiązania! Kliknij
-
- Dopiero zaczynam
- Posty: 12
- Rejestracja: 11 wrz 2014, 23:23
- Podziękowania: 6 razy
- Otrzymane podziękowania: 1 raz
- Płeć:
Re: Czy te zapisy to to samo?
Sugerujecie że
\(y=x^2-4x+4\) \(\iff\) \(\begin{cases} y=ax^2+bx+c\\ a=1 \\ b=-4 \\ c=4 \end{cases}\)
?
Przecież to nie jest prawda.
Mi też się wydaje że zapis z klamerką to taki skrót myślowy do zapisu bez klamerki, ale z punktu widzenia logiki równoważne to nie jest. Weźmy np. \(y=0\),\(x=2\),\(a=7\),\(b=11\),\(c=90\) wówczas lewa strona ma wartość logiczną prawda, a prawa fałsz.
Jak w takim razie należy to rozumieć?
Czy to zależy od kontekstu i dopuszczalny jest zapis z klamerką jako synonim zapisu bez klamerki?
Bardzo zależy mi na wyjaśnieniu tego zagadnienia.
pozdrawiam
\(y=x^2-4x+4\) \(\iff\) \(\begin{cases} y=ax^2+bx+c\\ a=1 \\ b=-4 \\ c=4 \end{cases}\)
?
Przecież to nie jest prawda.
Mi też się wydaje że zapis z klamerką to taki skrót myślowy do zapisu bez klamerki, ale z punktu widzenia logiki równoważne to nie jest. Weźmy np. \(y=0\),\(x=2\),\(a=7\),\(b=11\),\(c=90\) wówczas lewa strona ma wartość logiczną prawda, a prawa fałsz.
Jak w takim razie należy to rozumieć?
Czy to zależy od kontekstu i dopuszczalny jest zapis z klamerką jako synonim zapisu bez klamerki?
Bardzo zależy mi na wyjaśnieniu tego zagadnienia.
pozdrawiam