Zadania do kompetencji!!
Otrzymałeś(aś) rozwiązanie do zamieszczonego zadania? - podziękuj autorowi rozwiązania! Kliknij
Zadania do kompetencji!!
OTRZYMALAM ZESTWA PONIZSZYCH ZADAN, ABY SIE PRZYGOTOWAC DO KOMPETENCJI. JEZELI KTOS WIE JAK JE ROZWIAZAC TO PROSZE O POMOC! BEDE Z TEGO PISALA SPRAWDZIAN. DOSC PILNE
1. Wymień trzy liczby całkowite spełniające nierówność: 2x-3 jest mniejsze lub równe -1.
2. Na talerzu mieści się 1/3 kg truskawek. Na ilu talerzach rozłożysz 3/4 kg truskawek?
3. Uzupełnij brakujące współrzędne punktów A, B i C, należace do wykresu funkcji danej wzorem: y= 3x + 5
A=(-1, ...) B=(..., -1) C=(a;2a)
4. Pan Feliks wykonał z drutu model graniastoslupa prawidłowego sześciokątenego, w którym krawędz podstawy jest trzykrotnie krótsza niż wysokość. Na wykonanie modelu Pan Feliks zużył 1,20m drutu. Oblicz wysokość tego wielkościanu?
5. Pani Paulina z okazji Dnia Dziecka zakupiła wafelki i batony dla klasy liczącej 31 osób. Każda z dziewczynek otzrymała baton po 1,20zł, a każdy z chłopców wafel po 1,10zł. Pani paulina zapłaciła 35,50zł. Ile dziewcząt i ilu chlopców jest w tej klasie?
6. Zapisz w postaci notacji wykładniczej liczby:
a) 1587000000
b) 0,000000037
c) 0,00023 * 10 do potęgi 5
d) 280000 * 10 do potęgi -12
7. Jedna z przekątnych rombu o boku 13 cm ma długość 24cm. Oblicz długość drugiej przekątnej tego rombu.
8. Z testu z matemtyki 40% wszystkich uczniów otrzymało ocenę dostateczną, 30% dobrą, a osiem bardzo dobrą. pozostali uczniowie otzrymali ocenę dopuszczającą. Średnia z ocen z testu była równa 3,6.
a) Ile uczniów otrzymało ocenę dopuszczającą?
b) Jakim procentem liczby uczniów piszących test jest liczba uczniów, którzy otrzymali ocenę dopuszczającą?
9. Z pewnego miejsca na ziemi widać wierzchołek drzewa pod kątem 30 stopni do poziomu, a z miejsca położonego o 12m bliżej drzewa pod kątem 60 stopni. Oblicz wyskość drzewa.
10. Rozwiąż nierówność
x x-2 x+1
1- --- + ------ jest mniejsze lub równe ------
4 3 6
a) podaj najmniejszą liczbę naturalną spelniającą tę nierówność
1. Wymień trzy liczby całkowite spełniające nierówność: 2x-3 jest mniejsze lub równe -1.
2. Na talerzu mieści się 1/3 kg truskawek. Na ilu talerzach rozłożysz 3/4 kg truskawek?
3. Uzupełnij brakujące współrzędne punktów A, B i C, należace do wykresu funkcji danej wzorem: y= 3x + 5
A=(-1, ...) B=(..., -1) C=(a;2a)
4. Pan Feliks wykonał z drutu model graniastoslupa prawidłowego sześciokątenego, w którym krawędz podstawy jest trzykrotnie krótsza niż wysokość. Na wykonanie modelu Pan Feliks zużył 1,20m drutu. Oblicz wysokość tego wielkościanu?
5. Pani Paulina z okazji Dnia Dziecka zakupiła wafelki i batony dla klasy liczącej 31 osób. Każda z dziewczynek otzrymała baton po 1,20zł, a każdy z chłopców wafel po 1,10zł. Pani paulina zapłaciła 35,50zł. Ile dziewcząt i ilu chlopców jest w tej klasie?
6. Zapisz w postaci notacji wykładniczej liczby:
a) 1587000000
b) 0,000000037
c) 0,00023 * 10 do potęgi 5
d) 280000 * 10 do potęgi -12
7. Jedna z przekątnych rombu o boku 13 cm ma długość 24cm. Oblicz długość drugiej przekątnej tego rombu.
8. Z testu z matemtyki 40% wszystkich uczniów otrzymało ocenę dostateczną, 30% dobrą, a osiem bardzo dobrą. pozostali uczniowie otzrymali ocenę dopuszczającą. Średnia z ocen z testu była równa 3,6.
a) Ile uczniów otrzymało ocenę dopuszczającą?
b) Jakim procentem liczby uczniów piszących test jest liczba uczniów, którzy otrzymali ocenę dopuszczającą?
9. Z pewnego miejsca na ziemi widać wierzchołek drzewa pod kątem 30 stopni do poziomu, a z miejsca położonego o 12m bliżej drzewa pod kątem 60 stopni. Oblicz wyskość drzewa.
10. Rozwiąż nierówność
x x-2 x+1
1- --- + ------ jest mniejsze lub równe ------
4 3 6
a) podaj najmniejszą liczbę naturalną spelniającą tę nierówność
-
- Dopiero zaczynam
- Posty: 25
- Rejestracja: 18 mar 2009, 17:35
-
- Dopiero zaczynam
- Posty: 25
- Rejestracja: 18 mar 2009, 17:35
-
- Dopiero zaczynam
- Posty: 25
- Rejestracja: 18 mar 2009, 17:35
-
- Dopiero zaczynam
- Posty: 25
- Rejestracja: 18 mar 2009, 17:35
-
- Dopiero zaczynam
- Posty: 25
- Rejestracja: 18 mar 2009, 17:35
zad 5:
d - dziewczynki
c - chłopcy
1,2d+1,1c=35,5
d+c=31
1,2d+1,1c=35,5
-1,1d-1,1c=-34,1
0,1d=1,4
d=14
c=31-14=17
d - dziewczynki
c - chłopcy
1,2d+1,1c=35,5
d+c=31
1,2d+1,1c=35,5
-1,1d-1,1c=-34,1
0,1d=1,4
d=14
c=31-14=17
Ostatnio zmieniony 04 kwie 2009, 14:09 przez perfect_mess, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Dopiero zaczynam
- Posty: 25
- Rejestracja: 18 mar 2009, 17:35
zad 6:
a) 1,587*10 do 9
b)3,7*10 do -8
c)2,3*10 do 1
d)2,8*10 do -7
a) 1,587*10 do 9
b)3,7*10 do -8
c)2,3*10 do 1
d)2,8*10 do -7
Ostatnio zmieniony 04 kwie 2009, 14:09 przez perfect_mess, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Dopiero zaczynam
- Posty: 25
- Rejestracja: 18 mar 2009, 17:35
-
- Dopiero zaczynam
- Posty: 25
- Rejestracja: 18 mar 2009, 17:35
-
- Dopiero zaczynam
- Posty: 25
- Rejestracja: 18 mar 2009, 17:35